salonen

Direktlänk till inlägg 22 april 2012

Hockey i mitt hjärta!

Av Mia Salonen - 22 april 2012 22:29

Då har man tid för datorn igen. Barnen sover sedan flera timmar tillbaka, och jag tog en långt varmt härligt bad efter att de somnat. Så skönt och de behövdes!

Vi var som jag skrev innan på Kalas, min systerson firade sin 10års dag. Så fort det går! Nästan för fort! Kommer ihåg som om det vore igår när han gick med söta små sandaler, blont fjun hår och nallepuh kläder på deras gård och solen sken och allt var sådär härligt. Jag var så sotis på hans äldre syskon, som är i samma ålder som mig, för att de fått en lillebror och inte jag. haha. Jag har ju växt upp ensam med min mamma, och min bror då när jag var under 5år.

Iallafall, nu är "lilla Robin" en stor kille, och intresset för hockey bara växer och växer. Han åker på matcher och besöker andra städer för att krossa motståndarna. Tänk att "lilla Robin" (Han kommer alltid vara liten i mina ögon) står målvakt och spelar mot killar som är större än honom. Och dessutom är han riktigt duktig, både i målet och ute på isen. Så stolt moster jag är! På kalaset visade han och hans pappa stolt upp videon från matcherna han spelat som dom hade inspelat. Fick gåshud! Hockey är verkligen en sport som ligger i blodet i vår släkt, och vi har riktigt duktiga spelare från släkten i Finland som spelar i Helsingfors! Så de är stort att små-killarna i släkten också spelar!  
När William fyller 5år ska vi testa honom om han är villig och börja spela i knattelaget. De är mest på skoj, men det är så intresset växer fram sedan. Och sen Marcus tur ett år senare. Hoppas innerligt att de får ett intresse för de hockeyn! Men såklart ska de själva få bestämma om de vill börja i någonting, men man vet ju inte vad man gillar förens man testat på. Så vi ska låta killarna i så ung ålder som möjligt få testa på!   .

Nog om det, för nu ska jag dejta kudden. Ögonen går snart i kors. hehe. Natti.

Puss & Kram
M.Salonen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Salonen - 5 maj 2012 16:45

OBS OBS OBS   Det blir bloggbyte igen! Denna bloggen kommer ej stängas ner, men kommer ej uppdateras.Byter tillbaka till blogg.se.Men dock med mitt nya efternamn Salonen.   Vill ni fortsätta att följa oss så hittar ni mig/oss på denna adresse...

Av Mia Salonen - 3 maj 2012 22:05

Idag har vi hälsat på min systerdotter och hennes lilla son som bara är nån vecka gammal nu. Min storasyster vad där med, med resten av sin familj. Tänk att min äldsta syster blivit mormor. Häftigt. haha. Vi hade de jätte trevligt i alla fall, fikade...

Av Mia Salonen - 2 maj 2012 17:05

Herregud vad skönt med sol!! Det är sommar varmt, solen skiner, alla går lättklädda och glada! Jag bara älskar sommaren!!!  Har hunnit sola lite på balkongen idag. Fick dock täcka högerarmen och ryggen med tygtrasor, för får icke sola dem än. Men lit...

Av Mia Salonen - 30 april 2012 21:13

Hellu allihop! Idag har barnen och jag vart nere i staden och kikat på kortegen som teknis gymnasie-skola. Både barnen och jag diggade sista bilen, en svart bil med släpkärra med bra högtalare och riktigt glada ungdommar! Dem spelade även väldigt b...

Av Mia Salonen - 29 april 2012 14:50


  Nu är tatuering nr två på plats. Den fick pryda min högra underarm <3Denna tatueringen betyder mycket för mig, och jag är glad att jag gjorde den.   Puss & KramM.Salonen ...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards