salonen

Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Besök!

Av Mia Salonen - 25 april 2012 19:43

Idag har vi haft besök av både min moster och min systerdotter. Riktigt trevligt! Ätit bullar, druckit kaffe, ätit god mat och haft de mysigt   


Nu sover mina små killar. Dom var helt slut när våra gäster drog sig hemmåt. Inte lätt att vara liten, hehe.
Dom har i alla fall haft en toppen dag, utan tvekan!  

Fick chansen att duscha när min systerdotter var här. Hon hade ett öga på killarna medan jag tog en snabb dusch. Då kom jag på en sak, som jag berättade för henne. En rolig sak nu i efterhand, men i just de ögonblicket grät jag faktiskt. haha. Det jag berättade för henne var: "När Marcus var riktigt liten och William var runt året, så hade jag ingen som kunde kolla efter barnen och jag behövde duscha. Hade säkert inte duschat på en vecka och jag intalade mig själv att jag stank apa, och vi skulle iväg någonstans. Så jag var verkligen tvungen att ta en dusch! Så jag bar in babysittern i badrummet och la Marcus i den, Sedan bar jag in barnmatstolen och satte William i den, sen hoppade jag in i duschen. William satt fint och lekte i matstolen, medans Marcus blev tvär hungrig och arg och började gallskrika. Där satt jag i duschen och grät. Och tänkte för mig själv, snälla låt mig bara duscha i fem min. Och samtidigt när jag tänkte de för mig själv, så försökte jag lugna ner Marcus, samtidigt jag hade shampoo i håret".
Det är inte alltid lätt att vara mamma, och de är skönt att de blivit äldre  


Nu måste jag dra mig. Hörs!
Puss & Kram
M.Salonen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Mia Salonen - 5 maj 2012 16:45

OBS OBS OBS   Det blir bloggbyte igen! Denna bloggen kommer ej stängas ner, men kommer ej uppdateras.Byter tillbaka till blogg.se.Men dock med mitt nya efternamn Salonen.   Vill ni fortsätta att följa oss så hittar ni mig/oss på denna adresse...

Av Mia Salonen - 3 maj 2012 22:05

Idag har vi hälsat på min systerdotter och hennes lilla son som bara är nån vecka gammal nu. Min storasyster vad där med, med resten av sin familj. Tänk att min äldsta syster blivit mormor. Häftigt. haha. Vi hade de jätte trevligt i alla fall, fikade...

Av Mia Salonen - 2 maj 2012 17:05

Herregud vad skönt med sol!! Det är sommar varmt, solen skiner, alla går lättklädda och glada! Jag bara älskar sommaren!!!  Har hunnit sola lite på balkongen idag. Fick dock täcka högerarmen och ryggen med tygtrasor, för får icke sola dem än. Men lit...

Av Mia Salonen - 30 april 2012 21:13

Hellu allihop! Idag har barnen och jag vart nere i staden och kikat på kortegen som teknis gymnasie-skola. Både barnen och jag diggade sista bilen, en svart bil med släpkärra med bra högtalare och riktigt glada ungdommar! Dem spelade även väldigt b...

Av Mia Salonen - 29 april 2012 14:50


  Nu är tatuering nr två på plats. Den fick pryda min högra underarm <3Denna tatueringen betyder mycket för mig, och jag är glad att jag gjorde den.   Puss & KramM.Salonen ...

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Translate


Ovido - Quiz & Flashcards